Fa uns dies es publicaren als medis de comunicació la notícia d’una proposta d’aprovat general que es pretén debatre a la propera Assemblea de Docents. Per les consultes rebudes i per la importància de la proposta, volem compartir amb les nostres APIMA federades les reflexions que des de la junta directiva hem fet sobre el tema, amb la intenció de que després vos formeu la vostra pròpia opinió.
Cal destacar que l’Assemblea de Docents (AD) ha declarat, i així ens ho ha fet saber, que es tracta d’una proposta que s’ha aportat a l’Assemblea, que esta en una fase de debat a les assemblees de docents de cada centre i que en tot cas es decidirà a la propera assemblea.
La junta directiva de FAPA Mallorca pensam que aquesta no és una iniciativa adequada en les circumstàncies actuals, per dos motius bàsics:
Primer perquè no beneficia en res els alumnes, les famílies volem que els nostres fills i filles aprenguin, no que els aprovin, perquè d’això depèn el seu futur. I segon, perquè no creiem que l’aprovat general sigui una mesura de pressió adient tenint en compte la insensibilitat demostrada pel govern actual, incapaç de seure a parlar amb la comunitat educativa malgrat totes les passes que s’han fetes. Estam convençuts que L’APROVAT GENERAL NO ÉS UNA BONA INICIATIVA ara mateix.
Malgrat això, som conscients que el conflicte no ha acabat, que hem viscut un curs absolutament irregular i que hem de continuar treballant per garantir el futur de l’educació pública, però no a qualsevol preu i molt manco amb accions contraproduents que donin arguments en contra de la comunitat educativa.
Per tot això, és important que us formeu una opinió sobre l’aprovat general i que faceu arribar als “nostres mestres” el que pensam les famílies perquè qualsevol decisió es prengui amb tota la informació i consens possible.
Des de FAPA tenim la certesa que hi ha altres iniciatives, com la recent MARXA PER L’EDUCACIÓ, que ens permeten demostrar que el conflicte segueix obert i que podem treballar de forma UNITÀRIA.
Vivim en un delicat equilibri i és responsabilitat de tots mantenir-lo, per això precisament no podem estar d’acord amb propostes que no ens condueixen enlloc i cal actuar amb seny, compartint els nostres arguments amb els altres representants de la comunitat educativa.
21 comments
Anar al formulari de comentaris ↓
Bel Mestre
15 abril, 2014 a 19:17 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Estic totalment d’acord amb el vostre comunicat. S’han de cercar accions que tots els mestres i les mestres ho duguin a terme. Aquesta proposta no serà ben acceptada per molts de docents de l’escola publica.
Àngela
15 abril, 2014 a 22:36 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Pens que és una mesura extrema, però si és l’única manera de que l’administració reaccioni, ja que tot el que s’ha fet fins ara , mobilitzacions, manifestacions,tancades etc, ha servit de poc….
Si no queda més remei que prendre aquest tipus de mesures perquè ens facin cas , idò endavant
Joan
16 abril, 2014 a 13:34 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Les repeticions de curs no ajuden als grups d’alumnes, sino que els desintegren i segreguen. Els examens nomes son una purga. Un ensenyament amb mes mitjans, mes colaboratiu, dona millors resultats que un ensenyament memoristic. Crec que no hi ha consens per un aprovat general pero si que es podria fer un aprovat massiu, el qual vol dir que la inmensa majoria d’estudiants que vol fer un esforç a pessar de les dificultats que ens possa la conselleria, no estigui en perill de quedar segregat.
Aquesta forma de desobediencia, seria una bona potada, no nomes al govern, sino a l’ensenyament memoristic i examinador que tant de mal fa al sistema educatiu.
Els mestres tenen una xarxa molt bona per organitzar el debat i l’accio.
Seria molt desitjable, que tota la comunicat educativa tingues una xarxa aixi de bona per tenir un debat de qualitat.
Avui no estic d’acord amb la Fapa.
Crec que tota la comunitat educativa ha de continuar el debat.
Antonia
16 abril, 2014 a 13:54 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
En que no estas d’acord Joan? En el que proposa FAPA de que les APIMA se formin la seva opinió i la traslladin als docents del seu centre?
Margalida
16 abril, 2014 a 21:07 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
A part de mare d’un alumne som professora de català d’un institut de Palma i l’any 2005 aconseguírem que el govern den Mates amb en Fiol de conseller d’educació aturàs l’equiparació de l’Eso amb el certificat C de català. Primer férem manifestacions, manifests, entrevistes amb el conseller i res de res. Després anunciàrem que més de la meitat dels departaments de català de Balears donaríem aprovat general si no es retirava aquesta proposta i MIRACLE la retiraren i aconseguírem aturar el despropòsit sense dur a terme la nostra amenaça.
Si després de la mani del 30 de setembre no hem aconseguit res no podem continuar només amb marxa verda i actes d’aquest estil. Això no pot quedar així.
Aina
16 abril, 2014 a 23:58 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
I quan els pares descartau l’aprovat general, heu pensat a qui perjudicau? La resposta és clara i ràpida: a cap alumne. Podem seguir: i els pares que tenen algun fill afectat pel TIL, que suspèn l’assignatura que sigui però que si estigués dins unes Seccions Europees, molt possiblement, aprovaria i amb bona nota, què li podeu recomanar? No convendria anar tots plegats en una lluita que no té gaires sortides? no pensau que és necessari demostrar força? no us adonau que ara ajudau aquest mateix govern que ens dóna l’esquena i que deixa de banda l’escola pública?
No vull pensar que hàgiu rebut pressions i esper veure aviat la “mata de jonc” que hi ha hagut fins ara.
Jaume
19 abril, 2014 a 1:20 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Aina, si la mata de jonc és fer seguidisme acritic de les propostes d’un grup dels docents potser qui s’ha de repensar quina educació està donant és precissament qui pensa així. Quan es desenvolupa una acció s’ha de tenir molt clar que es vol aconseguir, quins mitjans es té, quin seguiment pot tenir, quines possibilitats d’èxit hi ha i quines són les conesqüències de l’acció. I en la proposta d’aprovat general no hi veig reflexió sobre cap d’aquests aspectes. L’acció irracional no és l’educació que vull donar als meus fills. Fer qualsevol acció sense valoració només per que se necessita fer alguna cosa és irracional.
Josep
19 abril, 2014 a 14:34 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Per a tots els que no veis clara la cosa, aquí teniu unes interessants declaracions de M.A. Font (STEI) sobre l’aprovat general:
https://docs.google.com/drawings/d/1pgGoA-v9htzsxfFwIYFgpCzLxtTkwBzM43xFpjh1l6Y/edit?usp=sharing
Antonia
20 abril, 2014 a 19:39 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Idò més recentment, juny 2013, la assemblea docents va trobar l’aprovat general una mesura antipedagògica…
http://www.diariodemallorca.es/mallorca/2013/06/05/profesores-descartan-aprobado-general-haran-huelga-septiembre/850742.html
Antonia
20 abril, 2014 a 19:50 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
I just avui, a Ara Balears, recullen opinions de Jaume Ribas (COAPA BALEARS) Martí March (UIB) i Assemblea Docents damunt aquest tema, a aquest article trobareu enllaç a cada una de les opinions:
http://www.arabalears.cat/balears/Aprovat-general-protesta-solucio-problema_0_1123687742.html
Josep
20 abril, 2014 a 20:09 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Antonia, aquesta notícia de Diario de Mallorca també diu que “descartan la insumisión” i en una assemblea posterior es va aprovar la campanya d’insubmissió al TIL que continua vigent. L’assemblea és sobirana per rectificar decisions anteriors.
Josep
20 abril, 2014 a 20:26 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Per cert, si fa deu anys l’aprovat general era una mesura de pressió justa, adient i efectiva i tingué el suport dels pares, com diu M.A. Font (STEI), per què ara que ens enfrontam a unes decisions polítiques cent vegades més nefastes s’ha convertit en “antipedagògica”, “inadequada”, “contraproduent”, mancada de “seny”, etc.?
Antonia
20 abril, 2014 a 21:21 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Antipedagògica ho digué l’assemblea de docents, no jo. Fa menys de un any, no deu.
No val que agafis de la història sols aquella part que te convé, però entenc que defensis allò en que creus, esper que respectis als que fan el mateix que tu, pero amb unes idees diferents.
Biel
22 abril, 2014 a 13:20 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Bartomeu Mestre ‘Balutxo’ :Aprovat general: una justa aministia *
http://dbalears.cat/actualitat/opinio/aprovat-general-justa-amnistia.html
Antonia
22 abril, 2014 a 16:32 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Vaja, s’ha quedat a gust contra el president de FAPA Mallorca, de veritat deu creure que la opinió Es sols de una persona? I com es que no parla del q ha escrit Marti March de UIB?
Sincerament, deixau als pares decidir el que trobem, tampic genim pq donar suport als docents pels segles dels segles… Al menys no a aquells que ens insulten i menysprean, que per cert Son ben pocs.
Josep
24 abril, 2014 a 10:25 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Segona part de l’article de Bartomeu Mestre, ‘Balutxo’: Aprovat general; coda
http://dbalears.cat/actualitat/opinio/aprovat-general-coda.html
Antònia
25 abril, 2014 a 7:52 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Josep, igual en Balutxo i tu podrieu entendrer-vos perfectament amb el Dr. Kovacs… veig unes grans similituts de comportament i de manca de tolerància cap a qui pensa diferent.
Miquel
6 maig, 2014 a 19:53 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Molta revolució en els adults i mentrestant molt perjudici per als alumnes, Srs. som dels més analfabets d’Europa, tant sols ens faltava això, aprovar a tots els alumnes amb un 5 solament per assistir a l’examen. Hi ha una dita que diu “entre tots els varen matar ……i ells sols es varen morir”. El dany col·lateral que realitzen és important, però ja se sap en les lluites dels adults, els nens deixen de ser importants, l’important és la fi i l’idealisme portat a l’extrem.
Maria
7 maig, 2014 a 8:15 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
malgrat no estar d’acord en l’aprovat general, encara m’estranya que a aquestes altures i amb tot el que s’ha publicat a diversos mitjans de comunicació, la gent no hagi entès les diverses propostes que se duen a la Assemblea Docents. La de l’aprovat general inicial no diu enlloc que s’aprovi a tots els alumnes amb un 5, si no que tots tenguin la nota que els correspon y que els que no arribin a l’aprovat ho siguin amb un 5. Hi ha diferència. També hi ha tot un argumentari que no he llegit a cap mitjà de comunicació, que també surt de Assemblea docent en contra de l’aprovat general i un altre amb una alternativa que parla de que sols hi hagi aprovat general a aquelles assignatures afectades pel TIL…. així que si comentam, podriem comentar-ho tot, si no no deixam de ser manipuladors, com tants especialistes hi ha per alguns llocs.
David
7 maig, 2014 a 13:17 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
El círculo balear i El Mundo (que no ens estimen gaire) ataquen a mort l’aprovat general. Jo tenia els meus dubtes però és evident que si fos una mala idea haurien callat perquè ens la pegàssim. Així que SÍ a l’aprovat general.
Maria
7 maig, 2014 a 15:03 (UTC 1) Enllaç a aquest comentari
Idò si la decisió d’alguns se basa sols en opinar el contrari de altres, crec que poc criteri propi es té.