La Junta Directiva de la Confederación Española de Asociaciones de Padres y Madres del Alumnado (CEAPA) del mes de gener, a petició de FAPA Mallorca, va aprovar per unanimitat sol·licitar al Ministeri d’Educació una ampliació dels requisitos penals per treballar amb menors d’edat. Situacions com la coneguda del docent condemnat per assetjament a un menor d’edat que s’ha reincorporat a la funció docent, ens obliguen a una revisió dels requisits actuals per assegurar la protecció d’aquests menors d’edat.
Actualment, la Ley Orgánica 8/2021, de 4 de junio, de protección integral a la infancia y la adolescencia, article 57, exigeix com a requisit una certificació negativa del Registre Central de Delincuents Sexuals i de Tracta d’Éssers Humans, però hi ha altres delictes que també haurien d’estar inclosos. Delictes com assetjament a un menor, violència de gènere o delictes d’odi, entre d’altres, són incompatibles amb la nostra obligació de protecció del menors i amb els valors que ha de transmetre una persona que realitza una feina educativa amb infants i joves.
Aquesta petició al Ministeri, com la que ha fet el Conseller d’Educació, va ser el compromís que vàrem adquirir amb ell i amb l’AFA del CEIP Janer Manila per avançar en la situació abans descrita.